„Język polska trudna język"
Czy kiedyś zastanawialiście się Państwo, w jaki sposób uczyliśmy się języka polskiego, ojczystego ? Co wpłynęło to na to, że każdy z nas jako Polak włada językiem polskim w mowie i piśmie ? Kiedy zaczęliśmy i jakimi sposobami uczyliśmy języka ojczystego ?
Shinichi Suzuki – japoński skrzypek całe swoje życie poświęcił nauczaniu dzieci gry na skrzypcach. Jego nauczanie przepełniała miłość, zrozumienie oraz wysokie wymagania połączone z wielką znajomością psychiki dziecka. Gdy przebywał w Niemczech, zaobserwował, że każde dziecko uczy się języka ojczystego poprzez przebywanie w środowisku, słuchanie danego języka aż w końcu naśladowanie i stopniowe używanie danego języka. Swoją metodę nauki gry na skrzypcach nazwał „metodą języka ojczystego" . Obserwacje dotyczące nauki języka ojczystego przeniósł na naukę gry na instrumencie wiążąc ją nierozerwalnie z rodzicem.
W Szkole Suzuki MUZYKOLADA naukę gry na fortepianie uczymy dzieci w od 4 roku życia. Górny limit wiekowy dla początkujących 10lat. Pakiet zajęć Suzuki obejmuje zajęcia indywidualne (do wyboru 1 lub 2x w tygodniu) oraz zajęcia grupowe z fortepianu (2x w miesiącu). Dodatkowo spotykamy się na koncertach solowych, koncertach dorocznych, warsztatach pianistycznych. Dbamy o środowisko muzyczne naszych uczniów. Dziecko ma dużo impulsów i motywatorów do rozwoju, by język muzyki stał się ojczystym językiem dla dziecka. W szkole Suzuki MUZYKOLADA łączymy naukę gry na instrumencie z pozytywną pedagogiką i nowoczesną wiedzą o rozwoju dziecka, jego potrzebami (NVC i SNR). Oferta MUZYKOLADY łączy naukę gry na instrumencie wraz z nauką elementów teorii muzyki i nauką nut. Łączy profesjonalizm nauki gry na instrumencie z radością odkrywania dziecka w takim tempie, jakiego potrzebuje dane dziecko. Dodatkowo dla uczniów warsztaty pianistyczne oraz współpraca międzynarodowa. Dla rodziców organizujemy spotkania w Klubie Rodzica.
Jeśli kiedyś marzyliście Państwo by zacząć grać na fortepianie, a nie było na to czasu – teraz jest szansa dlatego, że rodzic pełni ważną rolę w metodzie Suzuki. Nauka tą metodą to nierozerwalny trójkąt Suzuki (dziecko-nauczyciel-rodzic). To rodzic jako pierwszy uczy się grać na instrumencie na lekcjach indywidualnych (by zacząć mówić „językiem fortepianu" do dziecka), by potem „język fortepianu" przekazać dziecku. Piękno muzycznej przygody, wspólne przeżywanie radosnych ale też i trudnych chwil w ćwiczeniu jest nieprzecenionym atutem metody Suzuki – jeśli chcielibyście Państwo przeżyć fortepianową przygodę z nami – zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego